manuelterapi1

Manuel Terapi Nedir?

– Manuel Terapi, vücudun tüm kas-iskelet, omurga, eklem ve yumuşak doku problemlerinin iyileştirilmesinde kullanılan çok etkili bir tedavi yöntemidir.

– Manuel Terapi yönteminde rahatsızlık hissedilen bölgeye Fizyoterapist tarafından El ile müdahale edilir, herhangi bir cihaz iğne ve ilaç kullanılmamaktadır.

–  Manuel Terapi; bel-boyun fıtığı, boyun bölgesi ağrıları, boyun düzleşmesi, skolyoz-kifoz ve diğer kas-eklem rahatsızlıklarının tedavisinde uygulanmaktadır.

– Diğer yöntemlere göre daha kısa sürede iyileşme olanağı sağlamaktadır.Tek seansta dahi ağrının büyük bir kısmı giderilebilir.

– Başarı oranı oldukça yüksektir.

– Kifoz ve skolyoz ve gibi omurga problemlerinde, dirsek sorunlarında (golfçü-tenisçi dirseği), fibromyaljide, kalça ağrılarında, omuz ve el bileği (karpal tünel sendromu) hastalıklarında manuel terapi başarıyla uygulanır. Boyun ve bel fıtıklarında ise, manuel terapi ile yüksek oranda başarılı sonuçlar alınabilmektedir.

Sonuç

Manuel tedavi, bir cihaz veya makinenin aksine, ellerle verilen özel bir fizik tedavi şeklidir. Fizyoterapide önemli bir yere sahiptir ve uygulayıcılar tarafından uygun bir şekilde kullanıldığında, kelimenin tam anlamıyla elden gelen sağlıktır.

manuel-terapi

Manuel Terapi Teknikleri